سلامت کودک و نوزاد

نکاتی برای حفظ سلامنی نوزادان و کودکان

سلامت کودک و نوزاد

نکاتی برای حفظ سلامنی نوزادان و کودکان

بایگانی
  • ۰
  • ۰

بدلیل اینکه کودکان به راحتی قادر به خوردن دارو به شکل قرص نیستند اغلب پزشکان برای آنها شربت تجویز می کنند. شربت ایبوپروفن نیز یکی از داروهایی است که زیاد برای کودکان تجویز و استفاده می شود. در ادامه این مطلب اطلاعات بیشتری را در مورد اینکه شربت ایبوپروفن برای کودکان چیست و چرا تجویز می شود؟ در اختیارتان قرار می دهیم.

ایبوپروفن1

در هنگام سرماخوردگی معمولاً کودک، دچار گرفتگی بینی شده، عطسه می‌کند و آب ریزش بینی دارد و گلویش ملتهب می شود. کودک ممکن است در بعضی مواقع تب بالایی داشته باشد. در اینگونه مواقع مراجعه به پزشک اطفال ضروریست البته باید این دارو را مانند سایر داروهای دیگر طبق دستور پزشک به کودک خوراند. بروفن تب را کاهش می‌دهد. این دارو یک داروی ضد درد غیر مخدر برای دردهای خفیف تا متوسط، استفاده می شو. همچنین خواص ضد التهابی دارد. این دارو آن قسمت از تولیدات بدن را که شامل مواد طبیعی خاصی بوده و باعث التهاب در بدن می‌شوند، مسدود می‌کند. اثر آن باعث کاهش ورم، درد و یا تب می‌شود. دوز ibuprofen برای کودکان بر اساس سن و وزن کودک است. یافته های پژوهش های پزشکان نشان می دهد که ایبوپروفن در مقایسه با استامینوفن در پایین آوردن درجه تب موثرتر است و در مدت زمان پایین نگه داشتن تب نیز از پایداری خوبی نسبت به استامینوفن برخوردار است. توصیه می گردد در مواردی که استامینوفن نتواند درجه تب را پایین آورد و یا اثر ضد تب پایداتری مورد نظر است. از ایبوپروفن به عنوان داروی ضد تب در کودکان بالای شش ماه استفاده شود.

شربت ایبوپروفن چیست؟

دلایل مختلفی باعث بروز تب در کودکان و نوزادان می شوند. درجه حرارت بدن در طول شبانه روز بین 36 تا 37.5درجه سانتی گراد متغیر است. افزایش درجه حرارت بدن از 37.5 درجه به بالا را تب می‌نامند. در تب‌های شدید گاهی دمای بدن به 41 درجه سانتی گراد نیز می‌رسد که در صورت وقوع آن باید اقدامات خاص اورژانسی برای کاهش تب انجام شود. یکی از داروهایی که در کنترل درد و تب کودکان استفاده می‌شود ایبوپروفن است که، اشکال مختلف آن با دوز کلی ده میلی گرم به ازای هر کیلو وزن بدن کودک قابل استفاده است. میزان استفاده از سوسپانسیون ایبوپروفن برای کاهش تب در کودکان معادل نیم سی سی به ازای هر کیلو وزن بدن در هر شش ساعت است. اگر کودک در هنگام شب شکوه می‌کند، مایل به خوردن و نوشیدن نیست و بسختی آرام می‌شود، می‌توانید به او داروهای کاهش دهنده تب یا مسکن درد بدهید. از شش ماهگی به بعد کودک می‌تواند داروهای مسکن درد و کاهش‌دهنده تب دریافت کند که شامل داروی موثر ایبوپروفن (Ibuprofen) می‌باشند. شایان ذکر است که ایبوپروفن از سال 1960 به عنوان داروی کنترل درد اختراع شده و در حال حاضر جز داروهای اساسی است.

...

اطلاعات بیشتر را در لینک اصلی زیر بخوانید:

شربت ایبوپروفن برای کودکان چیست و چرا تجویز می شود؟

  • ۹۸/۰۶/۱۶
  • یلدا نوید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی