سلامت کودک و نوزاد

نکاتی برای حفظ سلامنی نوزادان و کودکان

سلامت کودک و نوزاد

نکاتی برای حفظ سلامنی نوزادان و کودکان

بایگانی
  • ۰
  • ۰

آیا با تأثیر روی در بدن آشنا هستید و نقش این مکمل غذایی را در بدن و بخصوص اطفال می دانید؟ اگر در این زمینه اطلاعات کاملی ندارید در این مقاله اطلاعات کامل تری را مطالعه خواهید کرد و با 4 تا از بهترین نوع شربت روی برای کودکان بیشتر آشنا خواهید شد.

تقویت کننده ها و مکمل های غذایی مختلفی وجود دارد که خانواده ها می توانند آنها را برای کودکانشان تهیه کنند که در بین آنها مصرف روی با تأثیر خارق العاده ای که دارد توسط پزشکان بسیار توصیه می شود. اکثر والدین به نوزادان خود قطره آهن و ویتامین A+D می دهند اما مصرف شربت روی برای کودکان را کمتر دیده یا شنیده ایم. بهترین موقع مصرف شربت روی برای هر فرد در دوران جنینی و 2 سال اول زندگی وی می باشد چرا که مغز در طی این مدت در حال تشکیل و تکامل است. نقش روی هم در بدن دقیقا همین است، یعنی کمک به افزایش قدرت حافظه و ضریب هوشی افراد مخصوصا کودکان می شود. همچنین روی بر متابولیسم (سوخت وساز) غذاها و چربی ها نیز موثر است و باعث هضم و جذب صحیح غذا ها و چربی ها خواهد شد و کمبود آن باعث مشکلات حاد از جمله پوکی استخوان خواهد شد.

دارÙ?Û?-Ú©Ù?دکاÙ?

مهمترین خواص روی در بدن:

روی یکی از عناصری است که بعد از آهن فراوان‌ترین عناصر جزئی در بدن به شمار میرود. این عنصر در فعالیت بیش از 100 آنزیم مختلف به‌خصوص آنزیم‌هایی که در سوخت و ساز پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها درگیر هستند، دخالت دارد. توصیه می شود کودکان زیر 5 سال روزی 5 میلی گرم مکمل به صورت شربت روی مصرف کنند. مصرف روی در کودکان بالای 5 سال 10 میلی گرم روزانه و در خانم های باردار 20 تا 25 میلی گرم روزانه توصیه می گردد. این عنصر به‌صورت زینک سولفات یا گلوکونات معمولا روزی 5 میلی لیتر بعد از غذا تجویز میشود که جذب بهتری دارد.

مصرف غذاهای پروتئینی مثل گوشت، لبنیات، حبوبات، تخم مرغ وغلات که از منابع روی می باشند، توصیه می شود.

با وجود آن‌ که کمبود روی یکی از مشکلات شایع تغذیه ‌ای در ایران است، اما مصرف مکمل ‌های حاوی روی بدون تجویز پزشک توصیه نمی ‌شود و به منظور کاهش کمبود روی در جامعه، مصرف رژیم غذایی متعادل و متناسب که حاوی تمام گروه‌های غذایی به خصوص گوشت و لبنیات است، توصیه می ‌شود و برای آن‌ که روی مصرفی به خوبی جذب شود، باید میزان فیتات رژیم غذایی را کاهش داد، به این منظور مصرف نان‌ هایی که در تهیه آن ها از مخمر استفاده شده است، توصیه می ‌شود. (همچنین خیساندن حبوبات قبل از پخت باعث کاهش فیتات موجود در آن می ‌شود.) حدود 20 الی 30 درصد روی موجود در غذا، از طریق روده کوچک در بدن انسان جذب می شود. میزان جذب روی در بدن به وسیله فیبرها، کلسیم، مس، فیتات و فسفات به دفعات کاهش می یابد. بر خلاف آن اسیدهای آمینه و پپتیدها، باعث افزایش میزان جذب روی در بدن می گردند.

...

اطلاعات بیشتر را در لینک اصلی زیر بخوانید:

4 تا از بهترین نوع شربت روی برای کودکان که باید استفاده کنید

  • ۹۸/۰۶/۱۶
  • یلدا نوید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی